De Sultan en de Koningin - Reisverslag uit Nizwá, Oman van Martijn Smit - WaarBenJij.nu De Sultan en de Koningin - Reisverslag uit Nizwá, Oman van Martijn Smit - WaarBenJij.nu

De Sultan en de Koningin

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

30 April 2008 | Oman, Nizwá

Masa el Kheir colo (goedenavond allemaal)

Het is vandaag koninginnedag 2008, onze koningin bevindt zich ergens in Friesland waar ze weer allemaal oud-hollandse spelen speelt. Deze enorme feestdag in Nederland deed mij besluiten om vanochtend mijn oranje t-shirt van meneer de uil aan te trekken. Wat schetst mijn verbazing. Mijn Omanitische gids/chauffeur wist al wat voor feestdag het was in Nederland. 'It's queen's day' wist hij te vertellen. Hier was ik toch wel enigszins verbaast over. Ik zit hier in een land in het Midden Oosten waar ik in Nederland eigenlijk nog nooit iets over gehoord hebt. Ok, buurland van de veel te rijke emiraten, ok, buurland van het 'foute' Saoudi Arabie, ok buurland van het 'terroristische' Jemen, maar van Oman...nee daar hoor je bijna nooit iets van. Sterker nog in de voorbereiding op deze reis was het behoorlijk lastig om veel informatie te vinden over dit land. Terug naar Koninginnedag...de reden dat mijn chauffeur dit wist is omdat op de voorpagina van de krant werd gemeld dat Sultan Qaboos de Koningin feliciteerde en samen met haar het vriendelijke volk van Nederlanders. En nee geen filmpjes van Wilders werden genoemd en nee geen vervelende gebeurtenissen werden opgerakeld, nee Oman feliciteert onze koningin met haar verjaardag (of eigenlijk die van haar moeder...)

Het moge duidelijk zijn ik zit dus in Oman en ben hier al weer voor de derde dag. We hebben de eerste dag genoten van een super de luxe (ja, Djoser verandert) beach resort. Rustig bijkomen met zon, zee, strand en een prachtige snorkel locatie. Voor de kust van het resort liggen namelijk een aantal eilandjes en daar zijn we naar toe gevaren. Dit deden we pas om 16:00 omdat het daarvoor te heet was (circa 37 graden). Bij het te water gaan werd ons al verteld dat er zeeschilpadden zouden zwemmen...en ja, ja...maar liefst 4 van die prachtige beesten hebben zich aan mij vertoond. Ik voelde me schuldig als reisbegeleider dat ik de eerste twee als enige had gezien. Daarop trok ik een aantal personen aan de snorkel en heb ze meegenomen de zee op...met als resultaat nog twee schilpadden. Ze zweefden door het water en bij het opmerken van onze achtervolgingstocht sloegen zij een paar keer met hun tot vliezen vervormde poten en waren ze snel weer uit zicht. Maar dit mag zeker een prachtige ervaring worden genoemd.

Vandaag zijn we vanuit het beach resort vertrokken met 5 toyota's 4x4. Na een tocht over de weg, die ons langs mooie forten en prachtige oasis leidden zijn we de weg afgegaan. Een geweldige tocht over rotsheuvels, die uitgroeiden tot bergen. Extreem hoge tempraturen van boven de 40 graden en slechts 1 lekke band. Na deze intensieve dag zijn we nu neergestreken in een heerlijk knus hotel waar ik net heb genoten van een heerlijk bord shoarma.

Ik ben wel benieuwd naar jullie feestdagen en hoop dan ook van jullie te horen. Ik hoop zeker te horen dat er een kindje is geboren en natuurlijk hoor ik graag veel van mijn familie en mijn LIEFJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mas salama en een dikke kus!

Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Hallo Allemaal, Op 19 juli staat het weer te gebeuren. Voor de derde keer ga ik als reisbegeleider voor Djoser naar het mysterieuze China. Deze keer ga ik met een groep die ik ook mee mag nemen naar Tibet! Yes! De afronding van school is bezig en ik kan me goed voorbereiden op deze mooie reis!

Actief sinds 05 Juni 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 70328

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 05 Oktober 2012

Vietnam geschiedenisles en andere zaken

19 Juli 2006 - 21 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: