Afscheid van de groep... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martijn Smit - WaarBenJij.nu Afscheid van de groep... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martijn Smit - WaarBenJij.nu

Afscheid van de groep...

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

16 Augustus 2006 | Hong Kong, Hong Kong

Dag allemaal,

Het is vandaag 16 augustus...Mark gefeliciteerd met je 30e!!! Eindelijk zit je dan ook bij de club van wijze mannen!

Janine, leuk om van je te horen. Ik heb inderdaad een bankje over en deze kun je wel overnemen. Ik zal wel contact met je opnemen als ik in Nederland ben.

Voordat ik in Nederland ben heb ik eerst nog een paar dagen in Hong Kong. Voor degene die denken dat de tyfoon hier heeft toegeslagen...niets is minder waar. Het is heerlijk weer. Zo'n 35 graden en een lekker windje.

Vanochtend heb ik afscheid genomen van de groep. Dat blijft toch altijd een hele vreemde gewaarwoording. De afgelopen weken heb ik me zo goed mogelijk ingezet voor de groep en heb ik ook alles gedaan in het teken van de groep. Altijd achter me kijken waar de groep uithangt, kijken naar signalen over mensen wel tevreden zijn of fit. Vanochtend in de bus terug vanaf het vliegveld voelde ik me, zoals meestal, leeg. Even geen zin om iets te doen. Mezelf een beetje bij elkaar rapend. Terug in het hotel ben ik het bed ingedoken en heb ik van pure vermoeidheid nog 2 uur geslapen. De afgelopen weken heb ik structureel te kort geslapen en had ik er geen moment last van. Wellicht dat dat er nu uitkomt.

De groep was trouwens erg leuk en gezellig. Zoals als bijna altijd bestond de groep (in de zomer) voor het meerendeel uit onderwijzend personeel. Wat toch vaak betekent; een stel betweterige mensen die wel sociaalvaardig zijn...Gelukkig viel het met het eerste enorm mee en het tweede was vollop aanwezig. We hadden slechts 1 alleen reizende dame en deze is de hele reis door iedereen erbij betrokken en meegenomen naar alles. Ze was er zelf wel een beetje huiverig voor maar achteraf heeft ze een schitterende reis gehad (verzekerde ze mij).
In de groep zaten ook 4 Belgen. Deze waren vooraf ook een beetje huiverig voor de 'schreeuwerige' Hollanders en daarnaast voor de eerste groepsreis die ze maakten. In de loop van de reis bleken zij regelmatig voor een vrolijke noot te zorgen. Ondanks dat de humor soms anders is en zij (en wij) af en toe moeite hadden met bepaalde uitdrukkingen (ze moesten erg lachten toen iemand zei: Ik ga die rotzooi maar eens even inpakken!), hebben ze genoten. Er zijn weer vriendschappen ontstaan en we gaan proberen Vlaanderen weer bij Nederland te voegen!
Ook de jongen (14) die met zijn moeder meereisde heeft het super gehad. Ook hij werd door meerdere mensen opgevangen. Wanneer moeder en vriend iets wilde doen en hij niet, werd hij meegenomen door de reis van de groep. Het jongste stel in de groep heeft veel met hem gedaan.
De overige stellen die ik nog niet genoemd heb, waren allemaal erg gezellig en regelmatig hebbben we op een terrasje gezeten, waar ik iedere keer het licht uit mocht doen. Niet dat ik het erg vind...ha ha...

Nu staat er nog een klein avontuur te beleven. Nog een aantal dagen Hong Kong en ik ga overmorgen nog een dagje naar Macau. Morgen zie ik Karin en het weekend Esther en Eelco...dan maandag ben ik weer terug en zal ik jullie nog eens vervelen met alle verhalen die ik reeds tot mijn site heb toevertrouwd!

Tot snel allemaal weer...

Groetjes en liefs

Martijn

  • 16 Augustus 2006 - 18:49

    Julia:

    Martijn wat leuk om je reisverslag te lezen. Nog heel veel plezier de laatste dagen geniet ervan. Liefs Julia

  • 17 Augustus 2006 - 13:34

    Mark:

    Als ik nog 1 keer iemand "welkom bij de club" hoor zeggen dan sta ik niet meer voor mezelf in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Hallo Allemaal, Op 19 juli staat het weer te gebeuren. Voor de derde keer ga ik als reisbegeleider voor Djoser naar het mysterieuze China. Deze keer ga ik met een groep die ik ook mee mag nemen naar Tibet! Yes! De afronding van school is bezig en ik kan me goed voorbereiden op deze mooie reis!

Actief sinds 05 Juni 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 70327

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 05 Oktober 2012

Vietnam geschiedenisles en andere zaken

19 Juli 2006 - 21 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: