De eerste dagen - Reisverslag uit Beijing, China van Martijn Smit - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Beijing, China van Martijn Smit - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 Juli 2006 | China, Beijing

Dag allemaal,

Inmiddels ben ik al weer een aantal dagen weer op reis met mijn nieuwe groep. En ik moet zeggen het is een soort thuiskomen hier in China. Best vreemd wanneer je bedenkt dat er 'ontzettend' veel veranderd en verbouwd wordt hier in Beijing. Gelukkig kan ik mijn weg nog goed vinden.
Hieronder een kleine samenvatting:
De dag van aankomst zijn we als een stel zombies naar een restaurant gegaan. Hier hebben de groepsleden kennis gemaakt met de Chinese keuken. Altijd leuk om mensen te zien ploeteren met stokjes, maar ook verbaasinwekkend hoe snel ze het inmiddels onder de knie hebben. Na een welkomspraatje van mijn kan, waar af en toe ademloos naar geluisterd werd...niet om dat ik zo mooi kan vertellen, maar omdat we een nacht hebben overgeslagen en mensen toch wel wat moe waren.

Ik had in mijn vorige verhaal al iets verteld over de samenstelling van de groep. Ik zat er niet ver naast. Twee stellen van mijn leeftijd. Twee Belgische stellen en de overige Nederlandse stellen. In het 'neefje' heb ik me vergist. Dit is gewoon de zoon van...
Een leuk bont gezelschap die af en toe ook lekker hun eigen gang gaan.

De eerste dag is altijd een bijzonder bezoek aan de Lamatempel. De grootste Tibetaanse Tempel in Beijing. Hier hebben we heerlijk doorheen gewandeld en ons vergaapt aan het grote boedhabeeld (26m) en de oogjes gingen toen al een beetje hangen. Er was nog puf voor een bezoek aan de Confusiustempel...helaas deze was gesloten wegens renovatie...de Olympische Spelen komen eraan (2008).

Volgende dag na een lange file kwamen we aan bij de Chinese Muur. Een verademing was dat we naar een stuk gingen waar het niet zo druk was. Als een van de weinige mensen hebben we ons gewaand als Chinese soldaten die de Mongolen tegen probeerden te houden. Na afloop hebben we genoten van een schitterend acrobaten optreden in Beijing...deze dag was super...aldus de groep.
In de avond heb ik mijn student (nou ja...onze student), Barbara ontmoet. Ze heeft het hier super naar haar zin en gaat vandaag naar Shanghai om een groep van 300 Amerikaanse studenten te begeleiden op een 2 en een halve week trip door China. We hebben gezellig door een aantal straatjes gelopen en veel gekletst...en ook af en toe over school gesproken!

Vandaag hebben we de benenwagen genomen en de hele dag heerlijk gewandeld...Verboden Stad, Behai Park, Lover's Lane (daar liep ik weer alleen) en de oude stadpoorten.
Vanavond een adembenemde Kungfushow gezien!

Al met al gaat het allemaal zeer tof. Ik heb de afgelopen dagen gebruik gemaakt van een gids die precies weet hoe ze mannen moet inpakken. Gelukkig heb ik haar geflirt gepareerd (Ja, ik kan het wel!) en hebben we erg veel lol gehad. De groep lag constant in een deuk wanneer ze weer 'darling', 'honey' o.i.d. gebruikte...Oh and you are so handsome...nou ja...dat klopt natuurlijk wel nu ik 5 kilo ben afgevallen...ha ha...

Morgen gaan we op excursie naar het Zomerpaleis en de Ming Tombes.
Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik ga proberen nog wat foto's erop te zetten!
Groetjes en liefs (sorry Peter!!!)

Martijn

  • 22 Juli 2006 - 16:51

    Paps En Mams...:

    HALLO KEREL,
    HET ZIET ER ERG LEUK UIT..
    OOK WEER FIJN DAT HET EEN LEUKE GROEP IS EN DAT JE WEER KUNT GENIETEN VAN ALLE BIJZONDERE BEZICHTIGINGEN HET LIJKT ONS OOK WEL LEUK!!
    HIER IS ALLES PRIMA HET REGENT MOMENTEEL,DAT IS WEL EVEN LEKKER WAT AFKOELING...
    MARTIJN GENIET ERVAN EN DOE JE BEST,HEEL VEEL LIEFS VAN JE PAPA EN MAMAXXXX

  • 22 Juli 2006 - 21:25

    Ina En Rob:

    Hi darling!

    Leuk om te lezen dat je het prima naar je zin hebt daar! Rob en ik vermaken ons hier ook uitstekend. Tja zo gaat dat he, ben je net weg, zijn je kansen meteen verkeken. Maar zo te horen heb jij over aandacht ook niet te klagen.
    We zijn al weer een aantal mensen op het spoor voor de reunie en hebben een heel leuk idee voor de show van de avond. Wat we nu verder gaan uitwerken. Kan helaas niets vertellen via deze weg want t is wel geheim natuurlijk... We kijken alweer uit naar je volgende verslag!! Doei

  • 25 Juli 2006 - 09:03

    Willemijn:

    He martijntje,
    Gelukkig heb je het weer naar je zin, super leuk!! En altijd fijn dat je een leuke groep hebt. Geniet ervan!!!
    Liefs wil

    PS Het is maleisie geworden ipv argentinie....

  • 25 Juli 2006 - 13:53

    Alex:

    Hoi Ventje,

    Fijn dat je zo'n leuke baan hebt. Wie is dat leuke meisje die naast je staat? Kunnen we sms'n in China met je,of is dat te duur. 22 augustus een biertje.
    Ze staan al voor ons klaar hoor.

  • 24 Augustus 2006 - 18:50

    Marja:

    Hoi Tinus,

    Wat een prachtige foto\'s. Ik weet niet of je al thuis bent, maar het is heel leuk om dit te lezen. En inderdaad je bent heel slank geworden. Knap dat je het geflirt van de dames kunt weerstaan.

    Liefs Marja en de rest

  • 24 Augustus 2006 - 18:51

    Marja:

    Je bent dus al thuis lees ik net.

    Groetjes en tot in oktober

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Hallo Allemaal, Op 19 juli staat het weer te gebeuren. Voor de derde keer ga ik als reisbegeleider voor Djoser naar het mysterieuze China. Deze keer ga ik met een groep die ik ook mee mag nemen naar Tibet! Yes! De afronding van school is bezig en ik kan me goed voorbereiden op deze mooie reis!

Actief sinds 05 Juni 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 70394

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 05 Oktober 2012

Vietnam geschiedenisles en andere zaken

19 Juli 2006 - 21 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: