Oude bekenden! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Smit - WaarBenJij.nu Oude bekenden! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Smit - WaarBenJij.nu

Oude bekenden!

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

02 Augustus 2006 | Nederland, Amsterdam

Tashi Delek,

Bedankt voor jullie reacties! Wat een hoog bezoek pa...wel netjes tegen ze praten he...ha ha...
Volgend jaar, zomercarnaval...als het niet in de zomer valt kan ik...ha ha...!
Ik hoop Marianne dat je werkkamp geen Chinees werkkamp is...maar dat zal wel niet!

De titel slaat op de verschillende ontmoetingen die ik heb gehad met oude bekenden tijdens deze reis. Naast de bekenden in mijn droom zijn er nog veel meer mensen die ik tegen ben gekomen. Hier even een opsomming:
In Beijing liep ik in het hotel aan tegen Hong, dit is een reisbegeleider van Djoser met wie ik 4 jaar geleden naar Tibet ben geweest. Hij heeft me ook nog ingewerkt in India. Erg leuk om hem weer tegen het lijf te lopen. Dit was de eerste avond in Beijing. Met een behoorlijke jetleg hebben we een paar biertjes bedronken tot dat mijn ogen bijna uit mijn hoofd rolde.
De volgende ontmoetingen vonden allemaal de laatste dagen plaats. In het hotel hier in Lhasa liep ik een andere reisleider die ik ken uit het verleden tegen het lijf. Andre...hij was de twee weekse Tibet reis aan het begeleiden. Een intressant persoon, want hij woont in Nepal en is twee jaar geleden begonnen met het opzetten van een kindertehuis in Chitwan. Dit loopt heel goed en bovendien heeft hij me er enthousiast gemaakt over Nepal...dus wellicht binnenkort...ha ha...
In het Tashilumpoklooster in Shigatse liep ik Theo tegen het lijf. Theo is een reiziger uit mijn groep van vorig jaar Kenia. Voor degenen die het nog kunnen herinneren...hij is de (inmiddels ex) vriend van Linda (voor insiders...avond dat er een meisje flauw viel). Even gezellig gekletst, maar we hadden elkaar niet zo veel te vertellen.
Nu terug in Lhasa zit ik naar Eelco en Esther. Die gaan morgen verder met hun reis door Tibet en die zie ik nog weer in Hongkong. Maar door mijn veranderde route zie ik ze hier ook nog...
Tot zover het overzicht van oude bekenden...ik ga Karin nog zien en wie weet wie nog meer!!!

Genoeg weer...Ik ben nu nog een avondje in Lhasa en ga morgen door naar Chengdu! We gaan onze reis China afmaken...ben nog niet eens op de helft!

Groetjes
Martijn

  • 02 Augustus 2006 - 14:16

    Ans Smit:

    Hoi Martijn
    Wat leuk om op deze manier je reis te volgen, we zijn op vakantie geweest (in Limburg) en ik heb al een hele tijd geen emailtjes gelezen,vandaar dat ik dit nog niet gezien has.
    Het lijkt me erg leuk om zo ver weg een bekende tegen het lijf te lopen, wat maak je veel mee. Pas goed op jezelf en geniet veel liefs namens ons 4
    Ans

  • 02 Augustus 2006 - 18:45

    Annelies:

    Hallo!
    Genietend van mijn eerste vakantiedag even de tijd voor jou. Ik volg trouw en met veel plezier je verhalen. Wat heb je ook eigenlijk een superbaan. Iedere dag weer nieuwe dingen. Super hoor! Hier alles goed. Morgenavond gaan we naar Woodstock. Voor ons dit jaar maar 1 avondje omdat we zaterdag ochtend naar Mexico vliegen. Wij komen de 20e terug dus we zullen elkaar wel niet tegen komen in Amsterdam. Jammer! Dikke kus van mij.

  • 02 Augustus 2006 - 20:13

    Edo:

    Leuk man,al die bekenden aan de andere kant van de wereld! Doe de groeten aan Esther & Eelco als je ze later weer ziet.
    Je tuin is één groene weelderige oase geworden (overigens mede agv de overvloedige aanwas van onkruid) Heb het ook wat minder druk met water geven want dat komt al uit de hemel momenteel.
    Geniet ervan de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Hallo Allemaal, Op 19 juli staat het weer te gebeuren. Voor de derde keer ga ik als reisbegeleider voor Djoser naar het mysterieuze China. Deze keer ga ik met een groep die ik ook mee mag nemen naar Tibet! Yes! De afronding van school is bezig en ik kan me goed voorbereiden op deze mooie reis!

Actief sinds 05 Juni 2006
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 70240

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 05 Oktober 2012

Vietnam geschiedenisles en andere zaken

19 Juli 2006 - 21 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: