Christmas on the Beach - Reisverslag uit Masqat, Oman van Martijn Smit - WaarBenJij.nu Christmas on the Beach - Reisverslag uit Masqat, Oman van Martijn Smit - WaarBenJij.nu

Christmas on the Beach

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

30 December 2008 | Oman, Masqat

Salam eleikum allemaal,

De kerst is al voorbij en een feest in Dubai zit eraan te komen. Met mijn groep reis is ik momenteel door Oman om morgen naar Dubai te vertrekken. Een prachtige reis met wel wat hobbels. De samenwerking met mijn gids en het agentschap verloopt nog niet zo soepel en veel zaken gebeuren er die de groep niet bevalt. Misschien dat ik hier later over vertel, maar nu heb ik meer zin in leuke dingen.

Zo werd bijvoorbeeld de kerst hier onvergetelijk. In ons strandresort aan de Perzische Golf werden we getrakteerd op een heus koor van circa 15 oosterse zangers. Allemaal gekleed in kerstpakjes terwijl zij het hele repetoire kerstliedjes ten gehore brachten. Stel je voor het is 24 graden en we hebben een enorm buffet. In 1 van de ruimtes was een waar sneeuwlandschap nagemaakt waar de slee van de kerstman klaar stond voor vertrek. Na het horen van de kerstliederen klonk de bel, en jawel, daar was hij. Op een Arabisch paard kwam hij aanlopen. Een Arabier met een kussen onder zijn pak en een kerstman pak aan. De gastvrijheid droop hier natuurlijk vanaf. In dit Islamitische land speelt kerst natuurlijk geen rol. Daarnaast zijn alle gastarbeiders in het hotel, Indisch, Indiaas of uit een ander Aziatisch land. Geen enkele band met kerst is er vast te stellen en toch maken zij er een geweldig feest van. Het feest werd natuurlijk opgetut met allemaal lampjes en schitterende toetjes met kersttaferelen daarop. Tijdens de avond werd het feest in de bar doorgezet en ook daar stond een koor van 4 dames in kerstpakjes de menigte toe te zingen. De menigte bestond uit 4 westerlingen (de rest sliep al) en verder allemaal Omani gekleed in hun nette hidascha (jurk), allemaal zonder vrouw. Er werd dan ook het nodige geflirt met de aanwezige mannen. Hier zijn de mannen natuurlijk al gevoelig voor, maar in Oman drinken veel mannen ook alcehol. En daar kunnen ze niet zo goed tegen. Wankelen wordt er mee gedanst en wanneer de dames vertrekken klinkt er een luid geloei. Oei, de mannen hadden graag dit kerstkadootje mee naar de kamer genomen.

Inmiddels zijn we in Muscat en gaan we vanavond nog lekker genieten van het heerlijke weer in de 'warmste hoofdstad' ter wereld. Het is hier in de avond nog 24 graden en overdag tellen we daar 10 graden bij op!

Hoe gaat het allemaal bij jullie?

Ik spreek jullie snel, vrijdag ben ik weer thuis!

Liefs
Martijn

  • 30 December 2008 - 15:56

    Nessie:

    Fijn dat je over 3 nachtjes weer thuis bent! Veel plezier in Dubai schattie!
    Dikke ZOEN

  • 30 December 2008 - 21:43

    Annelies:

    Fijne jaarwisseling lieve broer en tot snel! Kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Hallo Allemaal, Op 19 juli staat het weer te gebeuren. Voor de derde keer ga ik als reisbegeleider voor Djoser naar het mysterieuze China. Deze keer ga ik met een groep die ik ook mee mag nemen naar Tibet! Yes! De afronding van school is bezig en ik kan me goed voorbereiden op deze mooie reis!

Actief sinds 05 Juni 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 70243

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 05 Oktober 2012

Vietnam geschiedenisles en andere zaken

19 Juli 2006 - 21 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: